La Creu Roja gestiona el Centre d'Acollida Provisional per a persones sense sostre a Eivissa durant l'estat d'alarma

La Creu Roja gestiona el Centre d'Acollida Provisional per a persones sense sostre a Eivissa durant l'estat d'alarma
20-03-2020

 

 

  • L'alberg comptarà amb una capacitat per a 30 persones, amb possibilitat d'augmentar fins a les 50.

 

  • L'espai, ubicat al pavelló de sa Blanca Dona, estarà destinat a atendre al col·lectiu de persones sense llar a Eivissa durant l'estat d'alarma.

 

El Consell Insular d'Eivissa ha encomanat la gestió de l'alberg provisional, instal·lat al pavelló poliesportiu de sa Blanca Dona, a la Creu Roja mitjançant una contractació per urgència contemplada al Reial Decret que regula l'estat d'alarma a Espanya. Gestió que permetrà posar en funcionament la instal·lació aquesta mateixa nit.

 

 

La Creu Roja serà l'entitat responsable d'habilitar i coordinar l'espai temporalment per atendre a les persones sense sostre a Eivissa mentre duri l'estat d'alarma i la crisi provocada pel COVID 19. En una primera fase, l'entitat humanitària a Eivissa preveu mobilitzar al recinte a les persones sense sostre susceptibles de ser usuaris d'aquesta instal·lació i, per això, comptarà també amb el suport dels cossos i forces de seguretat de l'Estat, així com dels serveis socials de cada municipi.

 

 

Aquesta instal·lació, de caràcter insular, és un reforç que el Consell d'Eivissa ha posat a l'abast dels ajuntaments per poder servir d'eina de suport als seus serveis socials. "Malgrat que la primera acollida és una competència municipal, entenem que el Consell Insular com a òrgan coordinador, com a màxima institució illenca i com a pilar de suport dels nostres ajuntaments, havia de prendre la davantera en aquest assumpte i donar una solució ràpida i efectiva a totes aquelles persones que es troben en una situació de vulnerabilitat extrema, en moments difícils com és l'estat d'alarma en què vivim", ha explicat la consellera de Benestar Social, Carolina Escandell.

 

 

"Les persones sense llar són un dels col·lectius més vulnerables de la nostra societat i, davant d"aquesta situació de crisi provocada pel COVID 19, encara ho son més. Des de la Creu Roja estem mobilitzant recursos, capacitats i persones per brindar assistència a tots els col·lectius que ens necessiten.  Gràcies a la gestió d'aquest alberg podrem donar-los la millor atenció possible durant l'estat d'alarma", declara Mary Castaño, Coordinadora de la Creu Roja a Eivissa.

 

 

Per a garantir el correcte funcionament de les instal·lacions es mobilitzaran 3 tècnics, 6 monitors i una coordinadora de la Creu Roja que, s'encarregaran de gestionar i atendre les necessites bàsiques del usuaris. Per part del Consell d'Eivissa hi destinarà 6 persones de seguretat allà que cobriran torns de 24 hores.